Momenteel zijn er problemen met het afspelen van de Videotrainingen. Het lijkt er op dat dit te maken heeft met de laatste (beveiligings-) updates/patches van Internet Explorer of Flash Player 9. Computers met Flash Player 6 t/m 8 geven geen problemen. Mocht u het naadje van de kous willen weten; op deze site wordt dit probleem beschreven (alleen Engelstalig). Er zijn veel bedrijven die cd's hebben uitgebracht die hier momenteel last van hebben.
Het is een beetje ironisch dat veel gebruikers hebben gemeld dat zij 'voor de zekerheid de laatste versie van Flash Player' hebben geïnstalleerd. Terwijl dit nu juist voor de problemen zorgt. Mogelijk wordt het beveiligingsgedrag in een volgende versie van Flash Player herzien.
De meest voor de hand liggende oplossing op dit moment is echter om de huidige versie van Flash Player (9) te verwijderen de vorige versie (8) opnieuw te installeren.
U kunt nu de videotraining opnieuw starten. Afhankelijk van de beveiligingsinstellingen in Internet Explorer moet je in het geopende venster (met het witte scherm, dat wordt geopend als u op een specifiek filmpje klikt) nog eenmaal klikken om het afspelen te activeren.
Mocht (onverhoopt) een site die u bezoekt Flash Player 9 opnieuw installeren, dan moet u bovenstaande stappen weer doorlopen om versie 8 zelf terug te zetten, wilt u de videotraining weer gebruiken. Dit is natuurlijk lastig.
U kunt dan eventueel ook gebruik maken van de gratis tool 'Plug-in switcher' van de firme KewBee.de. Dit programma is hier te downloaden.
Hiermee kunt u eenvoudig zelf schakelen tussen verschillende geïnstalleerde versies van Flash Player. Op de site wordt uitgelegd hoe dit programma werkt, we hopen er in de toekomst ook een korte videotraining over te maken en die op onze eigen site te publiceren.